Szanowni Państwo, Ostatnio nasiliły się ataki oszustów typu "voice phishing" na Klientów Banków, czyli innymi słowy próby telefonicznego wyłudzenia loginu i hasła do Bankowości oraz numeru karty z kodem CVV.
Ostrzegamy !!! Nie dajcie się Państwo naciągnąć. Pracownik Banku nigdy nie poprosi o takie dane jak:
login i hasło
numer karty i kod CVV
inne kody autoryzacyjne, PIN-y itp.
Pracownik Banku zawsze się przedstawi z imienia i nazwiska, które warto zanotować, a rozmowa telefoniczna odbędzie się w godzinach pracy Banku.
Jak się zatem bronić przed takimi próbami ataków ???
Przede wszystkim pod żadnym pozorem nie podawać:
hasła
PIN-u
kodów SMS
kodów token
numerów karty i kodu CVV
Gdyby Państwo mieli jakieś wątpliwości trzeba pod jakimkolwiek pozorem się rozłączyć i samemu przedzwonić do Banku w celu weryfikacji takiego telefonu pod nr 17 77 23 010 lub na którykolwiek inny numer Bankowy. Zachowajmy czujność w takich sytuacjach, aby nasze środki pieniężne były bezpieczne !